Scandinavian Airlines (SAS) presenterade igår denna fullständigt vedervärdiga “reklamfilm” på YouTube. SAS påstår att det inte finns något unikt skandinaviskt och att alla kulturella företeelser kommer utifrån. Häpnadsväckande och jag frågar mig hur många miljarder SAS kommer att förlora efter detta absoluta hjärnsläpp?
Påminner lite om rakföretaget Gillette som kom men en liknande “politiskt korrekt” reklamfilm för nästan exakt ett år sedan och som ledde till en veritabel folkstorm i sociala medier och det beräknades att företaget förlorade motsvarande 70-80 miljarder kronor.
Jag gissar att SAS kommer att drabbas av något liknande och att börskursen nu rasar på samma sätt som den gjorde för Gillette förra året. SAS har visserligen nu plockat ned filmen, men skadan är redan skedd och “internet glömmer aldrig” så klippet finns att se på många andra kanaler.
Hann inte se filmen på originalplatsen. Ska se den senare idag..
Ryktet förtäljer att filmen tycks vara i sann Reinfeldt anda, “ursvenskt är bara barbariet…”
Aftonblaskar de yrar om “trollkonton” från Ryssland?
Finns det något bevis på detta?
Tror mera på att man i svenska kretsar blivit heligt förb-ad och agerat på moderna sättet…..