Imorgon lördag 25 april är det Handelns Dag och det kommer då att vara gratis parkering i röd zon i centrum. Det kommer även att finnas möjlighet att parkera på Stortorget, där det normalt sett är förbjuden parkering.
|
|||||
|
Imorgon lördag 25 april är det Handelns Dag och det kommer då att vara gratis parkering i röd zon i centrum. Det kommer även att finnas möjlighet att parkera på Stortorget, där det normalt sett är förbjuden parkering. Karlskrona kommun fick ordentligt med fullt berättigad kritik för bristande information när plötsligt nya servicetider för parkeringar på Trossö infördes på helt nya platser tidigare i år. Nu kommer dock bra information om att alla servicetider är inställda under jul- och nyårshelgerna. Bra info så att alla med boendeparkering slipper fundera på att […] Dagens Bild kommer från Saltsjöbaden där det blev ett kort stopp för att ta denna bild på de tre tornen på Verkö. Svårt att få en skarp bild då det regnade rätt rejält och var dis över vattnet ut mot Verkö. Anledningen till bilden var att det återigen var dags att flytta bilen […] Idag var Karlskrona kommuns sex parkeringsplatser i Norra Möllebacksgränd avstängda och jag trodde det möjligen var för att utrymmet skulle sopas och parkeringslinjer målas. Linjerna är helt borta sedan ett par år och ibland tränger sig sju bilar in på platserna, så linjer behövs verkligen. Nu var det dock ingen målning på gång […] När jag gick hemifrån vid klockan 07.40 var alla parkeringsplatserna på Bryggaregatan tomma, vilket innebär att bilisterna nu uppmärksammat den nya skylten med parkeringsförbud mellan klockan 08.00 och 10.00 på torsdagar. Samma förbud gäller även längs hela Västra Vittusgatan ner mot Hoglands park, men där stod ännu bilar på nästan alla platser. Hade […] Dagens Bild blir två bilder från Bryggaregatan och Västra Vittusgatan där gula nya tilläggsskyltar med parkeringsförbud torsdagar mellan klockan 08.00 och 10.00 sattes upp igår. Det var inte många som noterat detta utan alla platser var upptagna och inga parkeringsvakter idag trots att det är torsdag. Där kommer det nog att bli ändring […] Blev hastigt inkallad till ett kort mål i rådhuset på eftermiddagen och då pågick diverse aktiviteter på torget. Det var dock ingen som visste exakt varför det var ett gäng parkeringsvakter på plats. Kollade sen på nätet när jag kom hem och det gällde att en av parkeringsvakternas två bilar nu har fått […] Det var många månader sedan jag gick rundan längs Borgmästarekajen, men idag var det dags. Noterade att det kommit upp ett nytt litet (som jag antar) kommunalt elhus enligt bilden nedan. Minns dock att jag såg när det lyftes på plats en sen kväll och att det var någon boende i närheten som […] På hemväg från dagens möte i Arbetsmarknadsnämnden noterade jag denna bil som fått parkeringsböter på Västra Vittusgatan. Jag förutsätter att böterna, eller kontrollavgift som det numera tydligen heter, avser att bilen parkerats för långt ifrån trottoaren. Det finns tydligen inget exakt avstånd som gäller, men 20 centimeter verkar vara vanligt och upp till […] Dagens Bild kommer på ett träd vid Västra Köpmangatan som inte har några löv alls i år och förmodligen har dött. Det finns i min utsikt från arbetsrummet en bit norrut som innefattar även ett annat träd utan löv lite längre in på den gården. Passade på att ta bilden efter veckans […] |
|||||
Senaste kommentarer