Det har av olika skäl varit dåligt med uppdateringar av Karlskronabloggen under maj månad, men ska se om det inte kan bli bättre framöver. För ett par veckor sedan konstaterade jag att Bernths Stråle i Borgmästarefjärden nu åter är igång!
[…]
|
|||||
|
Det har av olika skäl varit dåligt med uppdateringar av Karlskronabloggen under maj månad, men ska se om det inte kan bli bättre framöver. För ett par veckor sedan konstaterade jag att Bernths Stråle i Borgmästarefjärden nu åter är igång! […] Dagens Bild kommer på ett träd vid Västra Köpmangatan som inte har några löv alls i år och förmodligen har dött. Det finns i min utsikt från arbetsrummet en bit norrut som innefattar även ett annat träd utan löv lite längre in på den gården. Passade på att ta bilden efter veckans […] Dagens Bild kommer från igår kväll då det efter fruktlösa försök en dryg halvtimme att hitta parkeringsplats i Karlskrona NV fick bli en tillfällig parkering på Västra Köpmangatan där dock bilen måste flyttas tidig morgon, vilket nu efter visst besvär är fixat. Kunde både igår och idag konstatera att Bernths stråle nu åter […] Gick nedför Bryggaregatan i eftermiddag och kollade ut över Borgmästarefjärden vid Västra Köpmangatan. Trodde det var vinterstängning av Bernths stråle på gång, men det är kanske inte dags riktigt än för flotten som brukar användas verkade vara på väg bort. […] Bernths stråle sprutar nu för fullt i Borgmästarefjärden och idag var det extra sprut tack vare en iskall nordostlig vind. Annars var det härligt solsken och höll man sig i lä var det riktigt härligt. […] Förberedelserna är tydligen redan igång för att få igång “Bernths Stråle” i Borgmästarefjärden för denna sommar. Vi får väl se när den börjar spruta igen, har för mig att den inte kom igång förrän i juni förra året? Det får bli Dagens Bild tagen från Borgmästarekajen med Ekholmen, Saltö och Dragsö i bakgrunden. […] Idag klockan 11.00 började fontänen i Borgmästarefjärden åter att spruta vatten efter vinteruppehållet. Tyvärr kunde jag inte vara på plats då jag hade ett inbokat läkarbesök på lasarettet vid den tiden. Kunde dock konstatera när jag åkt hem att fontänen var igång, men någon bild blir det inte utan jag delar denna vackra […] Bilden är från en kvällspromenad längs Borgmästarekajen och ute i fjärden har arbetet med “Bernths Stråle” pågått hela veckan så förhoppningsvis sprutar fontänen inom kort! Tyvärr en usel bild i motljus tagen med mobilen, men den får duga som Dagens Bild i Karlskronabloggen. […] Idag plockades “Bernths stråle” bort i Borgmästarefjärden och jag vet inte om det var för sista gången? Efter 40 år ska det bli en ny stråle, men frågan är om det blir en modifiering av den gamla eller en helt ny? […] Fontänen “Bernths stråle” i Borgmästarefjärden kom på plats i veckan, men det lär vara sista gången just denna fontän sprutar. Tanken är att den nu efter närmare 30 år ska ersättas av en ny variant som kan belysas med olika färger och på så sätt anknyta till aktuella evenemang i “staun”. […] |
|||||
Senaste kommentarer