Arkiv

Bokbörsen

Vädret Karlskrona


Nedan senaste nyheter från både gamla och nya medier. Läs nyheterna och bilda dig sedan en egen uppfattning om vilka nyheter som är viktigast och bäst beskriver verkligheten

Clas Ohlson

Kampanj “Vi bajsar olika”?

Vi bajsar olikaFörra veckan skrev “Mitt i Stockholm” som är Stockholms största lokaltidning en artikel “Centrumet fylls av människobajs” med rubriken “Bajshögar på gator och torg i Kista centrum är ett ökande problem” och nedan kommer några citat från artikeln.

– Det är ett sanitärt problem och inte acceptabelt, säger Bo Sundin (M), ordförande 
i Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd.”

“Marcus Staffas, gatudriftsingenjör vid Trafikkontoret som ansvarar för städning av gator och torg i Kista, är medveten om problemet. – Det här är ett jätteproblem som eskalerar, vi diskuterar nu med våra entreprenörer hur vi ska lösa saneringen på bästa sätt eftersom man måste göra det på rätt sätt för att förhindra eventuell smittorisk.”

Kan det möjligen vara dags för Aftonbladet eller något annat gammelmedia att dra igång en kampanj igen? Namnet skulle då självklart bli “Vi bajsar olika“!

Läs hela artikeln nedan och ta del av Kistabornas mycket klena förslag till lösning av problemet!

Mitt i Stockholm: “Centrumet fylls av människobajs”

1 comment to Kampanj “Vi bajsar olika”?

  • Tjalle

    Ny kampanj ? Av Aftonbladet ?
    Jag får åderbråck !!!

    Jag förmodar att dessa kampanjer endast startas för att dokumentera initiatorernas ultimativa godhet.
    Som exempel tar jag internetkampanjen “Oss alla”.
    Den startade den 13de september förra året av “kvällspressen” med premissen att visa invandringens förträfflighet.
    Initiatorerna menade: “vi kör kampanjen till efter valet i september 2014 !”.

    Jag anade vad som komma skulle och följer sidans utveckling.
    Den hade efter fyra dagar 18426 underskrivare.
    I skrivande stund, efter över nio månaders “aktivitet”, har sidan 18806 underskrivare och detta antalet är oförändrat sedan över tre månader.
    Sidan är alltså totalt insomnad. Trots alla “goda” avsikter.

    Dessa 18806 personer utgör 0,197% av befolkningen. Totalt finns det 100% befolkning i Sverige. Alltså finns det över 99,8% befolkning som verkar tvivla på om en underskriftskampanj förbättrar de påstått utsattas situation.
    Så än finns det trots allt hopp !

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>